Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

Zimą często czujemy się osłabione. Brak słońca, ciężkostrawna dieta, zbyt mała ilość świeżych warzyw i owoców sprawia, że brak nam energii, jesteśmy senne i najchętniej przeczekałybyśmy zimę pod ciepłą kołderką, niczym niedźwiedź w gawrze.

Sok warzywny na zimowe wzmocnienie pomoże przetrwać ten wymagający dla nas okres, uzupełni organizm w cenne witaminy i minerały, doda nam wigoru i pomoże oczyścić z toksyn. Taka moc kryje się w pospolitym buraku, papryce, porze, marchwi, pietruszce oraz selerze.

Właściwości marchewki

Marchew to istotne źródło witaminy A, zawiera ona także witaminy z grupy B, witaminy C, E, K i PP. Warzywo to obfituje w minerały takie jak wapń, żelazo, magnez, cynk, potas, miedź i fosfor. Jej spożywanie korzystnie wpływa na cerę, wspomaga redukcję zmarszczek, pozytywnie działa na wzrok. Marchewka pomoże w uprzątnięciu organizmu z metali ciężkich, a także w obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi.

Właściwości buraka

Burak to bogactwo witamin i minerałów. Zawiera wapń, potas, fosfor, żelazo, magnez, kobalt, a także witaminy A, C, B1 oraz kwas foliowy. Buraki działają odkwaszająco na organizm (mają charakter zasadowy), zwiększają odporność, są pomocne w leczeniu niedokrwistości, obniżają ciśnienie krwi, działają anty nowotworowo. Dzięki zawartości kwasu foliowego wpływają korzystnie na system nerwowy, działanie wątroby, żołądka oraz jelit. Duża zawartość błonnika pobudza przemianę materii, co ułatwia odchudzanie.

Właściwości selera

Seler pomaga w oczyszczaniu ciała z toksyn i ma właściwości uspokajające. Działa moczopędnie, przeciwbólowo oraz wspomaga przemianę materii. Regularne spożycie selera pomoże w obniżeniu nadciśnienia tętniczego.

Seler to także bogactwo witamin i minerałów oraz błonnika. Zawiera on witaminy A, E oraz C, której ma więcej niż cytrusy, jak też witaminy z grupy B. W selerze znajdziemy spore ilości fosforu, a także wapń, potas, cynk, żelazo i magnez.

Właściwości pietruszki

Pietruszka to prawdziwy dopalacz. Zawiera wiele cennych substancji, takich jak wapń, fosfor, potas oraz witaminy B1, B2, B6 i kwas foliowy. Ma działanie moczopędne, co pomoże w pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu. To znakomite warzywo na dolegliwości nerek oraz pęcherza moczowego. Pietruszka jest niskokaloryczna, wspomoże trawienie, bowiem pobudza wydzielanie soków żołądkowych, zapobiega także wzdęciom. Zawiera duże ilości błonnika, ma właściwości obniżające stężenie cukru we krwi oraz oczyszcza organizm z toksyn.

Właściwości papryki czerwonej

Papryka czerwona zawiera znacznie więcej witaminy C niż cytrusy. Papryka pomoże łagodzić zmęczenie, wzmocni naszą odporność i zasili organizm w antyoksydanty walczące z oznakami starzenia.

Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

Składniki

  • 1 papryka czerwona
  • 1 większy burak
  • nieduży kawałek pora
  • 1 pietruszka
  • 1 duża marchewka
  • grubszy plaster selera

 Przygotowanie

  1. Buraka, pietruszkę, selera, marchew obierz i umyj.
  2. Z pora zdejmij wierzchnią warstwę.
  3. Paprykę umyj i usuń gniazda nasienne.
  4. Wyciśnij sok w sokowirówce lub wyciskarce. Pamiętaj, im wolniej wyciskasz produkt, tym więcej soku uzyskasz.
  5. Wypij od razu po przygotowaniu, bowiem składniki odżywcze zawarte w soku szybko się utleniają.

 

Na zdrowie 🙂

Izzy

Przeczytaj także:

Jak odróżnić pietruszkę od pasternaku


Mam smaka na buraka

2 Responses to Sok warzywny na zimowe wzmocnienie

  1. Anna napisał(a):

    uwielbiam passatę zmiksować z czerwoną papryką i odrobiną pieprzu i soli himalajskiej. Smaczny, szybki sok.

Dodaj komentarz

Close
%d bloggers like this: